Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArmstrong, Carmen L.
TitelArt and the Urban Child.
Quelle(1970), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Art Education; Black Community; Black Students; Cognitive Development; Cross Cultural Studies; Disadvantaged Youth; Perceptual Development; Self Concept; Teaching Methods; White Students
AbstractThis paper summarily reviews cross-cultural studies of the art work of lower class black children and middle class white children, research done on cognitive development patterns of inner city blacks, and theories of the way in which experiences with art can affect the cognitive domain of these children. Suggestions for appropriate subject matter and teaching techniques appear in this review. Research reported indicates that lower cognitive, perceptual, and drawing development were evident in the lower class inner city black child. It is believed that the implementation of the emphases and teaching methods of art curriculum suggested by research could permit common characteristics to emerge which could observe, describe, and measure the significant uniqueness of the black child's cognizance and portrayal of inner city life. (KG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: